۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

ای کاش اشک رییس جمهور ایران در می امد!

حادثه قتل شماری از دانش اموزان  مدرسه ای در امریکا بازتاب گسترده ای در رسانه های امریکا و جهان یافت و واکنش های متفاوتی را برانگیخت.


1) رییس جمهور آمریکا پس از شنیدن خبر این حادثه گریست(+)

2) احمدی نژاد رییس جمهور ایران هم پای برخی رسانه های داخلی برای بهره برداری سیاسی از این حادثه  به نوبه خود به بازماندگان این حادثه و ملت آمریکا تسلیت گفت.
حتا روزنامه سازمان تامین اجتماعی به ریاست سعید مرتضوی هم پیامی با کنایه سیاسی چاپ کرد که نام مدیر مسوول روزنامه زیر ان امده بود

جناب آقای باراک اوباما ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا
مصیبت درگذشت کودکان مظلوم 5 تا 10 ساله و آموزگاران آنها در حادثه دلخراش حمله جوان مسلح 20 ساله آمریکایی به دبستانی در یکی از ایالات آن کشور را به خانواده‌های داغدار و بازماندگان محترم آنها تسلیت عرض نموده و امیدواریم مسببین این حادثه تلخ و حوادث غمباری همچون کشتار کودکان در عراق و افغانستان و دیگر کشورهایی که مورد هجوم وحشیانه خارجی‌ها و مزدوران آنها قرار گرفته و جان عزیز خود را از دست داده‌اند به زودی به سزای اعمال ددمنشانه خویش برسند.
محمدرضا تقوی‌فرد
مدیرمسئول روزنامه خورشید


این حادثه تلخ بود اما تلخ تر از آن دو دستماله رقصیدن مقامات و برخی رسانه های حکومتی ایران در این رابطه بود! از یک سو در این حادثه برخی آقایان برای انتشار پیام های تسلیت با جهتگیری های خاص سیاسی به رقابت با یکدیگر پرداختند و از سوی دیگر در برابر حوادث تلخی که برای دانش اموزان ایرانی رخ داد یا سکوت اختیار کردند و یا با توجیهات نخ نما به ماست مالی قضیه پرداختند! به ذکر چند نمونه می پردازم که نه دست ایادی استکبار در ان نقش داشت و نه جز امتحان های الهی قلمداد می شد!
الف) این ویدئو نشان می دهد تعداد دانش آموزانی که  این سالها در ایران تحت پوشش تورهای راهیان نور در جاده ها کشته شده اند اگر از دانش آموزان قربانی آمریکایی بیشتر نبوده باشد کمتر نیست
ب) چند حادثه دلخراش اتش سوزی در مدارس ایران رخ داد بدون آنکه کسی یا ارگانی برای این  وقایع مورد بازخواست قرار گیرد.یکی از حوادث سال 1385 در مدرسه روستایی شهید رحیمی درودزن اتفاق افتاد که بر اثر آتش گرفتن یک بخاری نفتی 5 دختر و دو پسر برای مدت نیم ساعت دچار حریق شدند و برخی آنان 35 بار زیر تیغ عمل جراحی رفتند(+)
در ابان ماه سال 1390 رسانه ها خبر دادند خوابگاه دانش‌آموزی دبیرستان دانشگاه دریانوردی چابهار طعمه حریق شد که در این آتش‌سوزی چند نفر کشته و مصدوم شدند(+)
و در آذرماه امسال باز رسانه ها خبر دادند در شین آباد پیرانشهر بر اثر اتش گرفتن بخاری نفتی در مدرسه ای 38 نفر دچار سانحه شدند که مدتی بعد خبر رسید یکی از دانش آموزان جان باخته است.
تمام این حوادث تلخ اتفاق افتاد، نه مسوولی برکنار شد و نه مقامی گریست.جناب آقای رییس جمهور با فراق بال در نامه هایی سر تا پا احساسات برای ملت های دیگر از اخلاق و اخلاق مداری نوشت و سیاستمداران جهان  را برای بی توجهی به حقوق ملتشان سرزنش نمود اما حتا یکبار هم برای حوادث تلخی که در دیار خودش روی داده بود نه اشکی ریخت و نه حتا مقام زیر دستی را سرزنش نمود. ای کاش رییس جمهور ایران این چراغ را به مسجد نمی برد!

۲ نظر:

lalehashck گفت...

ghalbe inha az sang ham sangtare. faghato faghat ebe fekre khodeshon va maghameshon hastand.

کمش گفت...

سلام بر رفیق قدیمی
چشم ما روشن

جستجو