۱۳۹۱ فروردین ۶, یکشنبه

تصاویر جالب (نوروز 1391)

تصاویر جالب در نوروز 91

1) عکس دیده نشده از هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد در ۱۳۷۴
2) کار‌شناس باستان‌شناسی سبزوار گفت: چنار کیذقان واقع در روستای کیذقان از توابع بخش ششتمد این شهرستان کهن‌ترین موجود زنده خراسان است که قدمت آن به پیش از اسلام باز می‌گردد. «محمد عبداله‌زاده ثانی» افزود: این درخت با توجه به روایات کتاب «تاریخ بیهق» اثر «علی ابن زید بیهقی» که در قرن ششم هجری قمری نوشته شده کهن‌ترین موجود زنده خراسان است. این پژوهشگر سبزواری با اشاره به عمر حدود دو هزار و ۵۰۰ ساله این درخت با توجه به قطر آن گفت: به دلیل اینکه چنار کیذقان، نزد عامه مردم مورد احترام و همچنین مکمل خلاء اسناد تاریخی و فرهنگی است، تقاضای ثبت آن در فهرست آثار ملی تاریخی شد. وی قطر چنار کیذقان را حدود شش م‌تر، ارتفاع آن را حدود ۲۰ تا ۲۲ متر و محیط آن را ۲۸ متر ذکر کرد و گفت: با توجه به قطر قابل توجه این درخت، در چند سال گذشته به طور طبیعی داخل آن شکافی ایجاد شده که از آن به عنوان کفاشی استفاده و به مرور زمان این شکاف ترمیم شده است. وی با بیان اینکه این چنار در ضلع جنوبی استخر عمومی روستای کیذقان قرار گرفته افزود: طول سایه انداز چنار کیذقان در زما طلوع و غروب خورشید بیش از ۲۰۰ متر و در ظهر بین ۱۰ تا ۲۰ متر است.
3) سيل و رانش زمين در چين
4) فِراری" هایی که به عنوان ماشین عروس در یک مراسم 11 میلیون دلاری در چین مورد استفاده قرار گرفتند
5) پلیس در حال دستگیری یک شهروند سومالیائی مظنون به عضویت در القاعده
6) نصب 598 جارو در ساحل ريودوژانيرو برزيل در اعتراض به فساد اقتصادي سياستمداران برزيلي
7) تهيه يك لباس عروس در چين با استفاده از 3 هزار پر طاووس. طبق گفته مالك اين مركز نگهداري طاووس اين پرها به مدت يك ماه از 200 طاووس نگهداري شده در اين مركز جمع آوري شده است
8) کتله خور غاری است خشکی - آبی، واقع در استان زنجان، شهرستان خدابنده و در ۸۰ کیلومتری جنوب قیدار و ۱۷۳کیلومتری شمال همدان و ۴۱۰ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتری شهر کوچک گرماب واقع است.
9) آخرین دیدار مجید با بی بی قصه ها

هیچ نظری موجود نیست:

جستجو