۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

حیاط خلوت خبرها(9)

(1) وزیر راه و ترابری در حاشیه مراسم اختتاميه اولين نمايشگاه بزرگ راه و ترابري و صنايع وابسته به یک نکته بسیار جالبی اشاره کرده است. آقای دكتر حميد بهبهاني وزير راه و ترابري در جمع خبرنگاران با بيان اين‌كه رييس جمهوري شاگردم بوده است، تصريح كرد: "وي شاگرد خوب و نابغه‌اي بود و برخي اوقات سوال‌هايي مي‌پرسيد كه براي پاسخ به آن‌ها مجبور به مطالعه بودم.به گفته او هوش بالاي رييس جمهوري گاهي اوقات براي ما دردسر ايجاد مي‌كرد."البته وزیر محترم اشاره نکرده که پرسش های رییس جمهور چه نوع پرسش هایی بوده که از ایشان یک نابغه ساخته است به شکلی که استادانی مانند وزیر محترم را به دردسر انداخته است؟!

(2) خبرگزاری میراث فرهنگی درباره آتش سوزی های تاسف بار اخیر در جنگل های گلستان به انتشار حقایقی تلخ دست زده است که اگر واقعیت داشته باشد باید با نگاهی دیگر به این فاجعه زیست محیطی نگریست. این خبرگزاری پس از اشاره به قدمت جنگل های گرگان می نویسد:"آتش سوزي هايي كه طي هفته هاي اخير دوباره در اين پارك ملي و محدوده‌هاي آن تا استان مازندران رخ داده و بنا به گفته مسئولان باعث نابودي چند هكتار از جنگل‌هاي طبيعي شده است در حالي اتفاق افتاد كه به گفته برخي كارشناسان انگيزه هاي  عمدي از قبيل گسترش زمين هاي كشاورزي از طريق نابودي جنگل و خروج اين پارك از محدوده استان گلستان و پيوستن آن به استان خراسان در اين رخداد دخيل بوده و باعث اين حادثه شده است! حال اين سوال پيش مي آيد كه با وجود تجربه آتش سوزي در جنگل هاي گلستان و درخواست هاي مكرر سازمان حفاظت محيط زيست براي تجهيز مناطق تحت حفاظت به سيستم هاي اطفاء حريق چرا بايد دوباره شاهد اين گونه حوادث باشيم و آيا انگيزه هاي قبلي و عمدي باعث وقوع چنين اتفاقي در سطح ملي شده يا بي توجهي دست اندر كاران حوزه محيط زيست، گريبان گنجينه هاي ژنتيكي را كه بايد براي نسل فردا حفظ شود، گرفته است؟! " جالب است نوع دیدگاه استاندار استان گلستان نسبت به این فاجعه به شکلی است که اصلن گویی آتش سوزی 600 یا 700 هکتارآن هم هر چند وقت یک بار یک امر عادی و پیش پا افتاده است. آقای استاندار پس از انتشار این همه خبر در مورد آتش سوزی های فاجعه باردرختان همراه با تصاویر آن (برای دیدن تصاویر این فاجعه های تاسف بار اینجا، اینجا، اینجا و اینجا را بنگرید) به مدت چندین هفته در جنگل های شمال فرموده اند:" آتش سوزی های رخ داده در دو هفته گذشته در سطح بوده و ما شاهد برگ سوزی هستیم. جواد قناعت بیان داشت: دود ناشی از سوختن برگها به رنگ سفید بوده که این نشان می دهد که درصد درخت سوزی بسیار قلیل است.وی اظهار داشت: مناطق دچار حریق شده جنگلهای استان تحت مدیریت هستند و نیروهای امدادی مشغول فعالیت در این عرصه ها هستند." البته برای آنکه از قدرت مدیریت آقایان پس از چندین هفته آتش سوزی می خواهید آگاهی یابید اینجا را هم بنگرید
(3)  خبری هم درباره یک حاج آقای مسوول بخوانید:" آیین استقبال مسئولان و کارمندان از مدیر عامل يك شرکت دولتي در سيستان و بلوچستان در بازگشت از سفر حج، باعث تعطیلی بخش‌های مختلف اداره و سرگردانی ارباب رجوع برای چند ساعت شد.به گزارش آتي نيوز،شماری از ارباب رجوع‌ها از تعطیلی شرکت به دلیل بازگشت مدیر مربوطه از سفر حج و سرگردانی مردم ابراز گلایه کردند.بسياري از کارمندان و مسئولان تابعه این شرکت با 6راس گوسفند منتظر ورود مدیر عامل خود بودند.روز گذشته تمامی کارکنان با جنب و جوش خاصی در حال انجام تشریفات استقبال از مدیر عامل بودند. همچنین تمامی مسئولان ادارات تابعه برای حضور در مراسم استقبال، خود را به مرکز استان (زاهدان) رسانده اند.تعداد 6 راس گوسفند توسط کارمندان خریداری شده تا برای استقبال از مدیر عامل ذبح شود. نگهباني نيز دستور داشت تا پایان مراسم از ورود ارباب رجوع به اداره جلوگیری کند. حضور تمامی مسوولان دوایر مختلف و کارکنان شرکت برای مراسم استقبال عملا کار مردم را به تعطیلی کشانده است."
در حاشیه طرح آب پاشی تهران برای کاهش آلودگی هوا !
به روایت عصر ایران
(4) وقتی دریابیم مدیریت بحران برای مهار آلودگی تهران پس از گذشت 20 روز چه طرح عجیبی ارائه دادند آنگاه بیشتر با نگاه کارشناسانه مدیران حرفه ای شایسته آشنا می شویم. این خبر تحلیلی را بخوانید:"به گزارش تابناك، طرح آبپاشی (باران مصنوعی) با هواپیماهای سمپاشی متعلق به وزارت جهاد كشاورزی كه شب گذشته توسط مسئولان كشور مطرح شد، از جزئیات جالبی برخوردار است.بنا بر این گزارش، ایجاد باران مصنوعی در تهران قرار است با هواپیماهای تك موتوره سمپاشی صورت گیرد كه اكنون پنج فروند دیگر نیز قرار است به آنها افزوده شود. گنجایش مخزن این هواپیماها دو هزار لیتر است كه برابر است با دو متر مكعب.با این اوصاف، اگر بخواهیم به میزان یك میلیمتر باران مصنوعی بر تهران ببارد، نیاز به 105×16 متر مكعب آب است كه این هواپیماهای تك‌موتوره سمپاشی باید آن را حمل كنند.با توجه به ظرفیت مخزن هواپیما برای باریدن یك میلیمتر باران در تهران نیاز به 640 هزار بار پرواز هواپیمای تك‌موتوره است كه در صورت ده فرونده شدن هواپیماها، باید 64 هزار بار این پروازها انجام شود تا به میزان یك میلیمتر شهر تهران آبپاشی شود.البته با تخمین زدن زمان یك ساعت برای بارگیری، پرواز و فرود هواپیما، چندین هفته و ماه و سال طول خواهد كشید تا آلودگی هوای تهران رفع گردد كه با توجه به پیش بینی جو ناپایدار و احتمال بارش باران مستند به پیش بینی سایت ها و مراكز بین المللی هواشناسی، گویا دیگر به اقدام اورژانسی كمیته اضطرار تهران آن هم پس از 20 روز آلودگی هوای تهران نیازی نباشد و خود آب و هوا به كمك شهروندان تهرانی و دیگر شهرهای كشور بیاید."
در این رابطه:
هولوکاست در کلانشهرها ؛ 4 متهم اصلی کدامند؟!

۱ نظر:

سينا برادران گفت...

با درود فراوان!
اين مرز و بوم آخرش معلوم نيست به كدامين سمت خواهد رفت. در آلودگي هوا و وارونگي آن شكي نيست. اما در مورد بنزينهاي مسموم و 2500 انسان زبان بسته اي كه اكنون زير يك خروار خاك خوابيده اند واقعا متاسفم. اميدوارم جاي شعار دادن و فتح قله هاي افتخار در جنگ با دشمن فرضي واقعا فكري مي كرديم.

جستجو