۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

حیاط خلوت خبرها(6)

(1) عصرایران در برابر انتشار اسناد ویکی لیکس به طرح پرسش هایی پرداخته که فکر می کنم پرسش های قابل تاملی است. عصر ایران :"...جالب این است که این اسناد افشا شده هیچ نکته رسواکننده ایی برای اسرائیل در بر نداشته بلکه برعکس منجر به تقویت موضع اسرائیل شده و شاید به جرات بتوان گفت پیروز افشای این اسناد، در درجه نخست، تل آویو است.ویکی لیکسی که مدعی است به حدی نفوذ اطلاعاتی دارد که حتی می داند " معمر قذافی" از ارتفاع می ترسد یا از "روابط عاطفی او با پرستار اوکراینی اش" خبر دارد ، آیا هیچ سندی علیه اسرائیل پیدا نکرده است؟!این نکته را هم نباید بدون تأمل گذاشت: چگونه ممکن است در سیستم اطلاعاتی و امنیتی پیشرفته ای مانند آمریکا  ، نه یک سند و دو سند و ده سند محرمانه ، که میلیون ها سند محرمانه دولتی و نظامی ، به دست مدیر یک سایت -که تا قبل از این گمنام هم بود - برسد و او هم در حالی که دولت آمریکا ، در مواضع رسمی اش مجرم می خواند ، به راحتی اقدام به انتشار اسناد محرمانه کند؟آیا این اتفاق حتی در یک کشور عقب مانده آفریقایی قابل انتظار است ؟ تا چه رسد به آمریکایی که "اف بی آی" و "سیا" در اختیار دارد.آیا این که گفته شود بعضی افراد صلح دوست در بدنه تشکیلات حکومتی آمریکا، این اطلاعات را دزدیده و به ویکی لیکس رسانده اند ، قضیه توجیه می شود؟!راستی اگر سایت ویکی لیکس این همه اقتدار اطلاعاتی دارد به گونه ای که حتی پنتاگون و اف بی آی و سیا را هم توانسته دور بزند و به محرمانه ترین اسرار دست یابد ، چرا پروژه شناسایی مخفیگاه بن لادن را هم به آن نمی دهند تا این سایت با قدرت این مشکل ده ساله آمریکا را حل کند؟..."

(2) فرارو خبر از یک اختلاس بزرگ میلیاردی داده است. البته گویی دیگر این ارقام نجومی اختلاس، کک کسی را نمی گزد! فرارو نوشته است:"مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ایلام كه نزدیك 5 سال است مسئولیت این مجتمع را عهده دار است این روزها به اتهام اختلاس در زندان اوین به سر می برد.به گزارش مشرق، شنیده ها حاكی است كه مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ایلام در حدود یكصد میلیارد تومان در این پروژه اختلاس و سوء استفاده كرده است.این مجتمع پتروشیمی در 26 كیلومتری شمال غربی مركز استان ایلام واقع شده است و به عنوان یكی از نقاط امید توسعه صنعتی استان محسوب می شود.یكی از نمایندگان استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار مشرق با تایید این مسئله تصریح كرد:متاسفانه چنین مسئله ای رخ داده است و آقای (د.ف)مدیر عامل پتروشیمی ایلام به اتهام اختلاس در بازداشت بسر می برد.وی در ادامه می افزاید: این اتفاق سبب ركورد هرچه بیشتر در ساخت این مجتمع پتروشیمی شده است و سبب ناراحتی كارگران شاغل در این مجتمع و مردم استان را فراهم كرده است.این نماینده استان ایلام تصریح كرد: به زودی جلسه ای با حضور مدیر عامل شركت ملی پتروشیمی و مجمع نمایندگان این استان برگزار خواهد شد، تا جنبه های مختلف این مسئله و میزان اختلاس صورت گرفته در این مجتمع روشن شود.وی درباره میزان اختلاس صورت گرفته گفت: عدد های گوناگونی در خصوص میزان اختلاس صورت گرفته مطرح شده است كه یكی از ارقام مشهور 100 میلیارد تومان است.بنابر این گزارش، طراحی وساخت این مجتمع 6 سال پیش آغاز شد وبه علت تحریم ها ومشكل نقدینگی این طرح تنها حدود 30 درصد پیشرفت فیزیكی دارد ونیمه تعطیل است.گفته می شود تاكنون هفت هزار میلیارد ریال اعتبار وسرمایه گذاری ارزی وریالی برای اجرای این مجتمع هزینه شده است." توجه کنید واکنش نماینده مجلس را که انگار 1 میلیون تومان اختلاس شده است!
(3) زمان قاجار همه چیزش مایه خجالت و شرمساری بود. این هم فلک کردن یک زن بینوای خدمتکار در دوران قاجار!

(4) خدا رحمت کند آقای کردان را!انگار دکترای جعلی ایشان بدجوری در شهرتش تاثیر گذاشته که او را به یک شخصیت اسطوره ای مبدل نموده است.  این تصویر را ببینید تا متوجه منظورم شوید:


۲ نظر:

میتینگ انلاین گفت...

ُسلام
اگر اشتباه نکنم وب شما فیلتر شده بود. و تصادفی پیدایتان کردم. با نظرتان موافقم. این قضیه کاملا به نفع اسرائیل تمام شد. اصلا قابل درک نیست که چظور این همه اطلاعات می تواند یک جا به دست کسی بیفتد.
لطفا قالب وبلاگتان را تغییر دهید. بسیار سنگین است و به سختی بالا می اید. فونت هم ریز است. ممنون.
در مورد دوم که حرف شما متین است. دیگر عادی شده.
در مورد سوم سگ قاجار شرف دارد به ... .
در مورد آخر هم من نظر نمی دهم. بنده خدا فامیل است. خوبیت ندارد. :دی

محسن پارسا گفت...

سلام
من به این ویکی لیکس بینهایت مشکوکم و فکر می کنم چیزی مانند 11 سپتامبر است. به نظر می رسد در حال مقدمه چینی جدیدی برای شروع بازی دیگری هستند

جستجو