۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

حیاط خلوت خبرها(1)

اول این که خبر آنلاین خبر داده:" معاون پارلمانی عزیزی در مجلس، در خلال بررسی لایحه برنامه پنجم، علت کم کاری یکی از نمایندگان دولت را که از دوستان خودش بود تشریح کرد.به گزارش خبرآنلاین، قاسم حسینی معاون پارلمانی معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری که به عنوان نماینده دولت پشت تریبون رفته بود تا نظرش را در مورد پیشنهادی اعلام کند، به ذکر خاطره‎ای از یکی همکارانش پرداخت و گفت: همکاری داشتم که کم کار می‎کرد، وقتی به او گفتم که چرا کم کار می‏کنی؟، گفت حقوقی که من میگیرم به اندازه این است که بیایم سر کار و بروم. بیشتر پول بدهند تا کار کنم.در حالی علت کم کاری یکی از کارمندان دولت از تریبون علنی مجلس اعلام شد که در خلال لایحه برنامه پنجم، دولت در نظر داشت سازمانی را برای تجمیع نیروهای مازاد و تعیین تکلیف برای آنها تاسیس کند. اما مجلس که نمایندگانش که آن سازمان را «سازمان علافان و بیکاران» می‎خواند با این پیشنهاد دولت مخالفت کرد."...

مطلب جالبی هم آینده نیوز به نقل الف منتشر کرده است که خواندنش خالی از لطف نیست:
"سه‌شنبه، بیست‌ونهم خرداد ماه 1386 مركز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما: طی مراسم باشكوهی در حضور جمعی از مدیران دولتی و مسوولان اقتصادی كشور ‹‹باشگاه كار ایران›› افتتاح می‌شود. به گزارش الف؛ در این مراسم، عده‌ای از مدیران دولتی حاضر، در سخنرانی‌های جداگانه‌ای از ابتكار نبوغ آمیز خود در تاسیس یك سایت اینترنتی برای معرفی و آشنایی كارفرمایان و كارجویان پرده‌برداری و اهمیت و عظمت باشگاه كار ایران را برای حاضران و خبرنگاران تشریح كردند.همان شب، خبر مراسم افتتاح ‹‹ باشگاه كار ایران›› در بخش‌های مختلف سیما مفصلاً پخش شد و خبرنگار مربوطه از قول رئیس شورای اقتصادی صداوسیما شرح داد كه با افتتاح این باشگاه، كارجویان در سراسر كشور می‌توانند بطور رایگان و به آسانی با كارفرمایان در اینترنت آشنا شوند و با آغاز بكار این سایت، فرصت‌های شغلی متناسب با نیازها، استعدادها و توانایی‌های افراد در اختیار آنها قرارخواهد گرفت و... امروز تقریباً سه سال و نیم از آن مراسم با شكوه در مركز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما می‌گذرد سه سال و نیم پس از افتتاح ‹‹باشگاه كار ایران››، این سایت دولتی روزانه بطور متوسط 4 نفر بازدید كننده دارد! با گذشت سه سال و نیم از مراسم با شكوه افتتاح ‹‹باشگاه كار ایران››، نابغه‌هایی كه دستور صرف بیت‌المال برای تاسیس و اداره این سایت را دادند بر اثر فعل و انفعالات قوه مجریه هریك به سمت‌های دولتی دیگری رفته‌اند و دستور صرف بیت‌المال در طرح‌های نبوغ آمیز دیگری را می‌دهند. معلوم نیست چشمه جوشان نبوغ این مدیران، تا چه زمانی قراراست فوران و غلیان داشته باشد اما بد نیست به این برادران تذكر داده شود كه برادران عزیز؛ باشگاه درست كردن و سامانه خرید اعتباری درست كردن و سایت فروش اینترنتی راه انداختن، كار بخش خصوصی است نه شما مدیران دولتی.مهمترین فرق مدیر بخش خصوصی با شما عزیزان این است مدیر بخش خصوصی برای اجرای طرح‌هایش از جیب خود هزینه می‌كند نه از بیت‌المال.فرق دیگر مدیر بخش خصوصی با شما این است كه اگر مدیر بخش خصوصی در طراحی ایده‌اش اشتباه كرد یا طرحش را خوب اجرا یا پیگیری نكرد، هزینه ندانم كاری‌اش را از جیب خود می پردازد نه از بیت‌المال. برادران محترم! سیاست‌های كلی اصل 44 و قانون مربوطه، دولت و مدیران دولتی را از اجرای چنین تصدی‌هایی منع كرده است. اگر واقعاً می‌خواهید به ارایه و اجرای چنین ایده‌های نبوغ‌آمیزی ادامه دهید، لطفاً سمتهای دولتی را رها بفرمایید، تشریف ببرید در بخش خصوصی و از جیب مبارك خود برای آزمایش ایده‌های نبوغ آمیزتان هزینه بفرمایید."
گویا آقای احمدی نژاد قصد ندارد از بیان سخنان بلندپروازانه و غیر کارشناسانه دست بردارد و همچنان می خواهد جراحی بزرگ اقتصادی را یک اتفاق خجسته و کارشناسی شده نشان دهند. ایشان در سخنانی گفته اند:"انشاءالله با اجراي هدفمندي يارانه‌ها كسي براي خوراك، بهداشت و تحصيل مشكلي نخواهد داشت و انشاءالله از اين به بعد كسي كه نتواند خود را اداره كند در كشور پيدا نشود." البته وزیر محترم نیرو خبر داده اند که در اسفند ماه سال جاری قبض برق گران خواهد شد.ایشان فرموده اند:"مردم اثر هدفمندي يارانه‌ها را در قبض‌هاي برق از نيمه اسفند‌ماه خواهند ديد."
خبر دیگر این که در حالی که سایت تابناک، کمتر از سه ماه قبل خبر بی کیفیت بودن برنج محسن را منتشر کرده و از صدا و سیما برای تبلیغ آن انتقاد کرده بود، حالا خودش هم برای این مارک از برنج آلوده تبلیغ می کند! این هم سندش:

 و دست آخر این که آینده نیوز خبری تصویری منتشر کرده است که در توضیح تصویر تنها نوشته این مدیران از کجا آمده اند!


۲ نظر:

آی سودا گفت...

آقا ما همیشه با این وبلاگ مشکل داریم. به طوری که مجبور میشم کامپیوترم را ری استارت کنم. فکر می کنم یک دلیل این باشه که حجم وبلاگتون خیلی بالاس. شاید شلوغی اینجا باعث خرابی کامپیوتذ میشه.

بعدش چرا اینجا را رمز دار کردین؟ من واسه پست قبلی 4 بار رمز را ووارد کردم اخرش هم نشد.
بعدش چرا اینقدر ریز می نویسید؟ ما مجبور میشیم صورتمون را به صفحه مونیتور بچسبونیم.

البته این مسائل در سازمانهای دولتی زیاد اتفاق می افتد

Unknown گفت...

درودبر شما آسودای عزیز...
فکر می کنم یکی از دلایلی که شما با تارنگار من مشکل دارید نوع مرورگری است که استفاده می نمایید.مرورگر اینترنت اکسپلویر یکیاز مرورگرهایی است که این مشکل را ایجاد می کند.ولی مرورگر اپرا و فایرفاکس هم سرعت بالایی دارد و هم با بسیاری از صفحات تارنگارها و تارنماها سازگاری دارد.در مورد ریز نویسی به چشم سعی خواهم کرد ازاین پس فونت مناسبی را انتخاب نمایم.در مورد رمزدار کردن بخش نظرات متوجه منظورتان نشدم.

جستجو