۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

هر دم از این باغ بری می رسد!

این چند خبر بسیار شگفت‌آور را بخوانید شاید شما هم مانند بنده ...
خبرها را بخوانید و یادتان باشد در ایران زندگی می‌کنید!

خبر اول:
کیک تولد رئیس جمهور عید قربان رونمایی می شود!
مسئول دبیرخانه جشنواره تولد شیرین از پخت کیک نمادین به مناسبت سالروز تولد دکتر احمدی نژاد برای دومین سال متوالی و نمایش آن در عید سعید قربان خبر داد.
آذر خدای وندی در گفتگو با خبرنگار مهر به جزئیات برپایی جشن تولد خانواده های تحت حمایت بنیاد خیریه نبی اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: در این مراسم که برای دومین سال پیاپی برگزار می شود برای هموطنان نیکوکار، مددکار، همیار و خانواده های تحت حمایت این بنیاد که تاریخ تولدشان یکی از روزهای آبان است جشن تولد گرفته می شود.وی با اشاره به همکاری اتحادیه قنادان تهران در برگزاری دومین مراسم جشن تولد شیرین، افزود: در این جشن تولد علاوه بر پخت کیکهای تولد هموطنان نیکوار، کیک نمادین سالروز تولد رئیس جمهوری نیز تهیه شده و به نمایش گذاشته می شود.
خدای وندی با اعلام اینکه دبیرخانه جشنواره تولد شیرین متولی برگزاری جشن تولد انقلاب و جشنهای اعیاد اسلامی است، گفت: این دبیرخانه در سالهای اخیر مسابقه پخت کیک تولد 30 سالگی انقلاب و مسابقه یادواره امام (ره) و شهدا را برگزار کرده است....
خدای وندی، هدف از برگزاری چنین مراسمی را ترویج سنتهای دینی در میان اقشار مختلف جامعه و ایجاد روحیه نشاط و شادمانی عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشن در آبان به دلیل مقارن بودن با سالروز تولد دکتر احمدی نژاد است.وی افزود: این جشن تولد نمادین که تمامی هزینه های آن را افراد نیکوکار و خیرین تقبل می کنند، همزمان با عید سعید قربان در یکی از تالارهای شهر تهران برگزار می شود.
خبر دوم:
قبض گاز800هزارتومانی پس از یارانه 80هزارتومانی!
به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد، در حالی كه قانون هدفمندكردن یارانه‌ها در كشور هنوز اجرا نشده و تعرفه‌ها نیز تغییر نكرده است، افزایش قیمت گاز مشتركان، این نگرانی را ایجاد كرده كه در صورت واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی، قیمت گاز تا چه میزان افزایش خواهد یافت.
افزایش قیمت به‌رغم كاهش مصرف
روز گذشته یكی از مشتركان گاز، قبض دو دوره اخیر خود را به «گروه انرژی» فرستاد و از نحوه محاسبه قیمت گاز گلایه كرد. وی كه در یك ساختمان مسكونی ۱۰ واحدی زندگی می‌كند، می‌گوید: «دوره قبل (مرداد ماه)، مصرف گاز آپارتمان ما، ۳۳هزار و ۹۹۸ مترمكعب بود، اما در دوره جدید (مهرماه) ۲۷ هزار و ۸۰۰ مترمكعب گاز مصرف شده كه نسبت به دوره قبل ۶هزار مترمكعب كاهش داشته است.»
وی ادامه می‌دهد: «قیمت گاز برای دوره قبلی یك میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان حساب شده بود. اما در دوره جدید كه كمتر هم مصرف كرده‌ایم، قیمت پرداختی ۸ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان شده است.» البته ناگفته نماند كه در این قبض گاز بیش از ۴ میلیون تومان یارانه دولتی هم در نظر گرفته شده است؛ یعنی بدون احتساب یارانه دولتی قبض گاز این مشترك تهرانی بیش از ۱۲میلیون تومان می‌شد.
هر مترمكعب، ۲۳۶ تومان!
مقایسه میزان مصرف گاز با قیمت محاسبه شده آن نشان می‌دهد، قیمت گاز مصرفی این مشترك تهرانی برای دوره مرداد، ۵۴ تومان و برای دوره مهر، ۲۳۶ تومان به ازای هر مترمكعب محاسبه شده است؛ این در حالی است كه در حال حاضر، متوسط قیمت گاز برای بخش خانگی ۱۳تومان به ازای هر مترمكعب است.
اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود؛ چرا كه قبض این شهروند تهرانی نكته شگفت‌انگیز دیگری هم دارد. وی می‌گوید: «دوره قبل كه قبض گاز به دستمان رسید، به‌طور كامل تسویه كردیم؛ اما این دوره باز هم ۱٫۵ میلیون تومان بدهی برای ما حساب كرده‌اند.»
وقتی از وی پرسیدیم، چرا این موضوع را به شركت گاز اعلام نكرده‌اید، می‌گوید: «این موضوع را مطرح كرده‌ایم، اما مسئولان شركت گاز منطقه در مقابل اعتراض ما، فقط گفتند كه این بدهی به دلیل افزایش قیمت گاز در دوره قبل بوده است.»
با این حساب به نظر می‌رسد، شركت گاز اعمال جرایم گازی را زودتر از موعد اعلام شده (یعنی مهرماه)، اعمال كرده و تحت عنوان بدهی معوق در قبض‌های جدید لحاظ كرده است. این درحالی است كه بر اساس اعلام مسئولان شركت ملی گاز ایران قرار بود كه افزایش قیمت گاز از اول مهر ماه اعمال شود.
درست همین یكی دو ماه پیش بود كه مدیرعامل شركت ملی گاز ایران از اعمال جرایم جدید برای مشتركان پرمصرف خبر داد و گفت: «جرایم مشتركان پرمصرف گاز كه الگوی مصرف را رعایت نمی‌كنند، بین ۲ تا ۵/۲ برابر افزایش می‌یابد.»«جواد اوجی» گفته بود: «برای مشتركانی كه طبق الگو مصرف كرده و در دهك‌های یك تا ۷ مصرفی قرار می‌گیرند، هیچ‌گونه جریمه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود، ولی دهك‌های ۸ تا ۱۰ مصرفی كه ۹درصد خانوارها را تشكیل می‌دهند و ۳۰ تا ۳۲ درصد گاز را مصرف می‌كنند، جریمه خواهند شد.»به گفته وی، جریمه دهك ۸ به دو برابر، جریمه دهك ۹ به ۲٫۵۲ برابر و دهك ۱۰ به ۲٫۵ برابر افزایش پیدا می‌كند.
۳ سناریو برای افزایش قیمت گاز
اعمال جرایم جدید برای گاز در حالی آغاز شده كه هنوز سناریوهای افزایش تعرفه گاز بعد از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها مشخص نشده و دولت نیز تاكنون زمانبندی افزایش قیمت‌ها را اعلام نكرده است.هم اكنون بر اساس ۳ سناریوی ارائه شده به كارگروه طرح تحول اقتصادی دولت، نحوه افزایش قیمت گاز مشتركان خانگی، تجاری و صنعتی در قالب یك برنامه ۵ ساله در حال بررسی است.
در سناریوی اول، افزایش قیمت به صورت یك منحنی یكنواخت مطرح شده است؛ به طوری كه باید قیمت گاز مشتركان خانگی از ۱۳۰ ریال فعلی، به طور متوسط سالانه ۲۰ درصد افزایش ‌یابد و در مدت ۵ سال كاملا آزاد ‌شود.سناریوی دوم افزایش قیمت گاز مشتركان هم به گونه ای طراحی شده است كه بهای این حامل انرژی در سال اول و دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با شتاب بیشتری افزایش یابد و در سال‌های پایانی منحنی افزایش قیمت با شیب كمتری دنبال شود. در صورت اجرای این سناریو، قیمت گاز طبیعی در سال‌های اول و دوم به طور متوسط سالانه ۳۰ درصد و در سال‌های پایانی تا ۱۵ درصد به صورت تدریجی افزایش می‌یابد.اما در سناریوی سوم، پیشنهاد افزایش همزمان و متناسب قیمت تمامی‌ حامل‌های انرژی همچون برق، گاز، بنزین و گازوئیل در دستور كار قرار گرفته است.به هر حال، در شرایطی كه هنوز دولت زمانبندی مشخصی را برای اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها در بخش گاز اعلام نكرده، به نظر می‌رسد كه با شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز در میان خانواده‌ها، مشتركان بیشتری مشمول جرایم گازی شده و از قبض‌های چند میلیونی گاز، حسابی شوكه شوند.
و خبر سوم این که:
انتشار اسامي برخي صاحبان دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي توسط "فارس"
موضوع دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي و سطح پايين اين دانشگاه‌ها مدتي است كه در فضاي دانشگاهي كشور مطرح شده است.
با وجود 295 مؤسسه غيردولتي داراي مجوز قطعي فعاليت كه به طور متوسط بايد هر كدام حدود 2 هزار دانشجو داشته باشند، تعداد دانشجويان مشغول به تحصيل كشور در مؤسسات غيردولتي بايد به 550 هزار نفر برسد، اما در حال حاضر مجوزهاي مؤسسات غيرانتفاعي غيردولتي به حدي افزايش يافته كه در مراكز دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي ظرفيت خالي وجود دارد و به طور ميانگين هر كدام از اين دانشگاه‌ها حدود هزار دانشجو دارند.
يك آمار جالب توجه از سوي وزارت علوم نشان مي‌دهد كه در طول 65 ماه گذشته به طور متوسط در هر ماه، 3 مؤسسه آموزش عالي غيردولتي غيرانتفاعي در كشور تأسيس شده و همچنان متقاضيان بسياري در صف دريافت مجوز قرار دارند!
در بررسي دلايل افزايش تعداد موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي در كشور به يك مساله مهمتر نيز برمي‌خوريم كه همان سرمايه تاسيس و اداره چنين موسساتي است، در واقع انتظار اين است كه هزينه فعاليت اين موسسات نيز از شهريه دانشجويان تامين شود كه با وجود استقبال كم دانشجويان، طبيعتا زيان‌ده بودن اين موسسات هم چندان غيرمنطقي نخواهد بود، اما اكنون شاهديم كه علي‌رغم ادعاي زيان‌ده بودن مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و احتمال ورشكستگي آنها، همچنان تعداد اين مؤسسات افزايش يافته و استقبال گسترده سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در اين حوزه رو به فزوني است.
گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، در ذيل اسامي برخي صاحبان دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي در كشور را منتشر مي‌كند.
فاضل اردشير لاريجاني - "دانشگاه غيرانتفاعي طبري " در بابل
سعدالله نصيري قيداري - مؤسسه غيرانتفاعي "عبدالرحمن صوفي " در زنجان
محمد مهدي زاهدي وزير علوم دولت نهم- مؤسسه غيرانتفاعي كرمان در كرمان
حسين عبده تبريري - دبير كل بورس دولت نهم- مؤسسه غيرانتفاعي "پژوهش صنايع ايران " در قزوين
حميدرضا ناطق نوري - مؤسسه غيرانتفاعي "محدث نوري " در شهرستان نور
يحيي طالبيان مدير كل دفتر وزارتخانه ارشاد - مؤسسه غيرانتفاعي كرمان در كرمان
سيد عطاء الله مهاجراني - مؤسسه غيرانتفاعي حافظ در شيراز
خرازي وزير خارجه دولت خاتمي - مؤسسه غيرانتفاعي مهر البرز در تهران
مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش- مؤسسه غيرانتفاعي "علوم و فنون " در مازندران
مصطفي كواكبيان نماينده مجلس- مؤسسه غيرانتفاعي "فضيلت " در سمنان
عليرضا محجوب نماينده مجلس- مؤسسه غيرانتفاعي "كار " در قزوين
هاشمي رفسنجاني و ناصر باهنر - مؤسسه غيرانتفاعي "رفاه " در تهران
محمد باقر قاليباف - موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي- غيردولتي خراسان- مشهد
موسوي لاري وزير كشور دولت خاتمي - مؤسسه غيرانتفاعي "ارشاد " دماوند
علي اكبر متكان معاون وزير علوم- مؤسسه غيرانتفاعي پرديسان در فريدون كنار
حسين نادري منش معاون آموزشي وزارت علوم- مؤسسه غيرانتفاعي ربع رشيدي در تبريز

۳ نظر:

فرید صلواتی گفت...

کلیپ طبیب عشق[گل]

سينا برادران گفت...

با دورد فراوان
البته در اين جامعه جهاني برخي چيزها را ديگر بايد رعايت كرد. يكي از همين موارد حقوق بشر است. به هر حال حقيقت را گاه مي توان واژگونه ساخت

سينا برادران گفت...

با درود فراوان
از سرنوشت اين موسسات هم اگر خبري داريد ممنون مي شوم

جستجو