۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

سوءقصدهایی که نافرجام ماند!

امروز در در روزنامه مردم‌‌سالاری نوشته ای از دوست بسیار نازنینم مسعود لقمان خواندم که بهتر دیدم شما نیز آن را مطالعه فرمایید. این نوشته درباره سوءقصد هایی است که ادعا شده به جان احمدی نژاد صورت گرفته است.

مسعود لقمان- پس از سفر محمود احمدی‌نژاد به لبنان برخی رسانه‌های عربی از کشف عملیات سوءقصد به جان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران خبر دادند. این خبرها در طول دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد تازگی ندارد. در زیر به برخی از آنان اشاره می‌شود.
سوءقصد در عراق
سه ماه پس از سفر دو روزه‌ی رئیس‌جمهوری اسلامی در دوازدهم اسفندماه 1386 به بغداد، سی‌ام خردادماه 1387، محمود احمدی‌نژاد در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه در اراده و تصمیم آن‌ها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آن‌ها همچنان مبهوت مانده‌اند.»
«نصیر العانی» رئیس وقت دیوان عالی ریاست‌جمهوری عراق در این‌باره در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» با رد هرگونه تهدید علیه محمود احمدی‌نژاد گفت که در تمام طول سفر همراه رئیس‌جمهور ایران بوده است و هیچ گونه تغییری در طرح امنیتی نیروهای عراق که مامور حفاظت از وی بودند، ایجاد نشده است. احمدی‌نژاد نیز در پاسخ گفت: اسناد مربوط به ربوده‌شدن خود را منتشر خواهد کرد.
سوءقصد در رم
به گزارش ایرنا، دهم تیرماه سال 1387، «ابوالفضل ظهره‌وند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، با خبر از سوءقصد به جان رئیس‌جمهوری اسلامی گفت: «این ماجرا توهم توطئه نبوده و صحت دارد.» او همچنین افزود: "یک روز قبل از سفر برای کنترل شرایط دستگاه X-RAY نصب‌شده در محلی که آقای احمدی‌نژاد قرار بود اقامت داشته باشد، به محل رفتم و در بررسی‌ها مشاهده شد که شدت یا میزان اشعه دستگاه مورد نظر که در داخل ساختمان قرار داشت، بیشتر از حد معمول است. ظهره‌وند با اشاره به اینکه میزان اشعه دستگاه‌های X-RAY در ایتالیا 300 است، افزود: کمی بعد میزان اشعه دستگاه مذکور به بیش از 550 رسید و به مرور افزایش یافت و به 800 رسید .ابتدا به خرابی دستگاه مشکوک شدیم و به فرض اینکه دستگاه خراب است، دستگاه دیگری به محل آوردیم، اما معلوم شد که مشکل از دستگاه نیست و ظاهراً اشعه از جایی کنترل می‌شد. ظهره‌وند با بیان اینکه طبق گفته‌ی افراد متخصص در زمینه اشعه X-RAY در صورتی که میزان اشعه از 1500 تجاوز کند، احتمال خطر جدی برای افراد حاضر در معرض آن وجود دارد، ادامه داد: وقتی رئیس‌جمهوری وارد محل شد، میزان اشعه دستگاه بیشتر شد و به بالای 1000 رسید، به طوری که آثار ناشی از شدت اشعه در محیط داخل ساختمان کاملاً احساس می‌شد." «علی ذبیحی» مشاور پیشین امور نیروی انسانی احمدی‌نژاد نیز در این باره گفت که وقتی احمدی‏نژاد برای حضور در نشست فائو در ایتالیا به سر می‏برده، توطئه سوءقصد به جان رئیس‏جمهور از طریق اشعه ایکس در نطفه خفه شده است.
این خبر چند روز پس از سخنرانی رییس‌جمهوری اسلامی منتشر شد که در جمع روحانیون قم از طرح ربودن خود توسط نیروهای آمریکایی در جریان سفرش به عراق خبر داده بود.
به گزارش خبر آنلاین، "اعلام دو خبر متوالی سوءقصد به جان رئیس‌جمهور سبب شد که برخی از نمایندگان اقلیت مجلس و مطبوعات نزدیک به اصلاح‌طلبان با شک و تردید به این موضوع نگاه کرده و سخنان احمدی‏نژاد را تلاش برای «تحریک افکار عمومی» توصیف کنند. رییس‌جمهور هم افراد تکذیب‌کننده این خبر را «سخنگوی دولت آمریکا» معرفی کرد و گفت: «خنده‌دارتر این بود که بعضی‌ها در داخل نیز موضوع را تکذیب کرده‌اند که باید از آن‌ها پرسید چه ارتباطی بین این‌ها با مسئله وجود دارد که چنین ناشی‌گری کرده‌اند و اینکه برای که تلاش می‌کنند؟ آیا نمایندگی از طرف مقابل داشته‌اند؟»"
سوءقصد در سفرهای استانی تارنمای خبری جهان‌نیوز در پنجم اردیبهشت‌ماه 1388 از تلاش برای سوءقصد به جان احمدی‌نژاد با نامه‌های سمی خبر داد و نوشت: «مواجهه حضور رئیس‌جمهور در سفرهای استانی با مردم و نیز دریافت نامه‌های متعدد و خواندن آن‌ها به تازگی مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ چرا که طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که احتمال آلوده بودن تعدادی از پاکت‌های نامه ارسالی برای رئیس‌جمهور وجود داشته و برای جلوگیری از مسمومیت رئیس‌جمهور تیم حفاظت وی در چندین مورد به رئیس‌جمهور تذکر داده‌اند که مراقب نامه‌هایی که در سفرهای استانی به وی داده می‌شود، باشد.»
سوءقصدهای انتخاباتی
تارنمای فرهنگ بیداری، تارنمای ستاد مردمی حامیان احمدی‏نژاد، از احتمال ترور وی بعد از انتخابات خبر داد. به گزارش خبر آنلاین، این تارنما "به نقل از یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که نامی از آن نبرده بود، نوشت: در جلسه غیررسمی این مجمع وی با بیان اینکه از طرف سازمان سیا و گروه‌های افراطی عده‎ای تیرانداز ماهر وارد کشور شده‎اند و قصد ترور رئیس‌جمهور را دارند، افزود: اسرائیل و امریکا به همراه بعضی از گروه‎های افراطی داخل تصمیم دارند که در صورت پیروزی دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات دهم ریاست‌جمهوری اقدام به حذف فیزیکی ایشان نمایند؛ چون توان مبارزه دیپلماتیک را با ایشان در میدان عمل و بیان ندارند.
26 تیرماه 1388، غلامحسین محسنی‎اژه‎ای، وزیر اطلاعات، نیز در همایش سراسری مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام گفت: آقای احمدی‌نژاد اولین کسی بود که معلوم شد که در انتخابات شرکت خواهد کرد درحالی که گروه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور به شدت مخالف حضور ایشان بودند. شاید بتوان گفت سرسخت‌ترین مخالف انتخاب او رژیم صهیونیستی بود که مواضع آقای احمدی‌نژاد را در جهت مقابله با این رژیم می‌دید و حتی برای ترور او نیز تصمیماتی گرفتند. وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی برای اقدام به ترور آقای احمدی‌نژاد با گروهک منافقین در حاشیه شرم شیخ در مصر ملاقات‌هایی کردند و این ملاقات‌ها در پاریس نیز صورت گرفت، اما منافقین در قبال این کار شروطی گذاشتند و از آن‌ها خواستند که آمریکا و غرب نام منافقین را از لیست سیاه خارج کند."
سوءقصد در همدان
یازدهم امردادماه سال جاری احمدی‌نژاد در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت که «صهیونیست‎های احمق آدم اجیر کرده‏اند که مرا ترور کنند، اما آن‌ها این همه ملت ایران را ترور کردند به کجا رسیدند.»، دوازدهم امردادماه نیز «رامین مهمانپرست» سخنگوی وزارت امور خارجه، درباره‌ی ترور رییس‌جمهوری اسلامی گفت: «ممکن است رژیم صهیونیستی این جسارت را در ذهن داشته باشد.»
بنا به گزارش تارنمای خبر آنلاین، سیزدهم امردادماه در سفر رئیس‌جمهوری اسلامی به همدان در مسیر فرودگاه تا ورزشگاه قدس این شهر، در نزدیکی مینی‌بوس خبرنگارانِ همراه احمدی‌نژاد، نارنجکی دستی منفجر شد که با شعار و فریاد مرگ بر منافق، مردمی همراه شد که به استقبال او آمده بودند.
خبرگزاری فارس نیز طی خبری حادثه سوء قصد را تایید کرد و نوشت که پس از عبور گروه اسکورت رئیس‌جمهوری، فردی اقدام به پرتاب یک نارنجک دست‌ساز به سمت مسیر تردد ماشین‌های پشت سر گروه اسکورت کرد. بر پایه این گزارش، این انفجار موجب اذیت و آزار تعدادی  که در مسیر استقبال از احمدی‌نژاد قرار گرفته بودند و بازداشت فرد پرتاب‌کننده نارنجک شد. تلویزیون العربیه نیز خبر از مجروح شدن تعدادی از مردم و بازداشت فرد سوءقصد کننده داد، اما خبرگزاری مهر برخلاف خبرگزاری فارس نوشت که «... یک بمب دست‌ساز صوتی در فاصله‌ای زیاد با خودروی حامل رئیس‌جمهور منفجر شده است.» چند ساعت بعد به گزارش همین خبرگزاری، سرتیپ احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با دروغ خواندن این خبر گفت: «رسانه‌های خبری بیگانه با انتشار این خبر قصد سوء استفاده از آن را داشته‌اند.»
چند روز بعد نیز احمدی‌نژاد در شانزدهم امردادماه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن همایش‌های صدا و سیما با گلایه از خبرسازی رسانه‌های داخلی، این حادثه را صرفاً انداختن ترقه‌های دودزای رنگی مثل ترقه‌های چهارشنبه‌سوری دانست که فردی از سر شادی یا هر انگیزه‌ی دیگری آن را پرتاب کرده است.
سوءقصد در لبنان
خبر سوءقصد به جان رئیس‌جمهوری اسلامی در لبنان را نخستین بار رسانه‌های عربی منتشر کردند. عملیاتی که به گزارش ایرنا، «اسفندیار رحیم‌مشایی»، رئیس دفتر احمدی‌نژاد، از کشف و خنثاشدن آن اظهار بی‌اطلاعی کرده و افزوده است که «هر چیزی از صهیونیست‌ها برمی‌آید.»
این سخنان مشایی می‌تواند در تائید سخنان چهار سال پیش «میر امیت» رئیس پیشین موساد باشد که گفته بود: «با وجودی که من در دوران ریاست خود بر موساد با ترور رهبران جهان به دفعات مخالفت کرده‌ام، اما جریان احمدی‌نژاد با سایر موارد فرق می‌کند و یک وضعیت خاص محسوب می‌شود؛ چون او جهان اسلام را به سمت بنیادگرایی سوق می‌دهد. در چنین وضعیتی او باید از عرصه سیاسی ناپدید شود و وقت ترور او رسیده است. او می‎گوید که شهادت را دوست دارد، پس او را به بهشت بفرستید.»

۲ نظر:

حقی عبدالحمید گفت...

سلام

تا چه اندازه قرین حقیقت باشد الله و اعلم

Unknown گفت...

سلام، یارانه‌ها که یاری نمیکنند، بنزین و گاز قیمتش سر به آسمان گذاشته، خارجیها هم که تحریممون کردند، با دنیا در افتادیم بخاطر نیروی هسته‌ای، نون هم که چند برابر شده، مردممون هم که هر روز دارند بخاطر بنزین قلابی سرطان شش میگیرند ، دنیا هم با ما در افتاده ، هر وقت هم که حرف می‌زنیم میگویند این همه بدبختیها در راه و برای اسلام است. اسلامی هم که رشد میکنه هر روز، سنّی است نه مال ما شیعه ها.‌ای امام کجایی که روز قضاوت نزدیک است. خودت رحم کن بر ما.

جستجو