۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

یک پرسش ساده

بیش از یک سال است که از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری می گذرد و معترضان این انتخابات (البته به غیر از محسن رضایی) لقب سران فتنه را در یافت کردند. در هفته های اخیر سخنان آیت الله احمد جنتی درباره کمک مالی آمریکا به معترضان اصلاح طلب (همان سران موسوم به فتنه) واکنش های متفاوتی را برانگیخت.یکی از آخرین واکنش های رسمی , سخنان وزیر اطلاعات بود. خبر این بود:" وزير اطلاعات امروز کمک يک ميليارد دلاري برخي کشورها به سران اصلاح‌طلب را تائيد کرد و گفت که حتي شما مي‌توانيد بالاتر از آن را نيز حساب کنيد. "

البته پیش از این سخنان, رسانه های هوادار دولت برای ارائه سند و مدرک به این دلیل متوسل شده بودند که:" حجت الاسلام روانبخش با تاکيد بر ديدار خاتمي با ملک عبدالله براي دريافت کمک مالي، به ذکر نمونه‌هايي از سفر سران فتنه به خارج براي دريافت پول پرداخت.به گزارش تبيين به نقل ازايران، حجت الاسلام قاسم روان بخش، دبير سياسي هفته نامه پرتو سخن در گفت‌وگو با برنا، درباره اظهارات اخير آيت ا... جنتي مبني بر کمک يک ميليارد دلاري آمريکا از طريق عربستان به جريان فتنه اظهار داشت: يقيناً آيت ا... جنتي با سندهايي که در اختيار دارد، اين مطالب را گفته است، اما قبل از آنکه ايشان اين مطالب را بگويد، خبرهايي مبني بر کمک‌هاي مالي از سوي غربي‌ها به اين افراد بوده است.وي ادامه داد: به عنوان مثال سفر خاتمي به عربستان سعودي قبل از انتخابات 88 براي گرفتن کمک مالي بود. همچنين سفر ابطحي به کشورهاي حوزه خليج فارس و سفر برخي از آنها به کشورهاي اروپايي براي دريافت کمک، از جمله اقداماتي است که در آن زمان انجام داده اند.روان بخش تصريح کرد: عربستان سعودي در انتخابات لبنان 670 ميليون دلار هزينه کرد تا حزب ا... اکثريت را در مجلس به دست نياورد. لذا هنگامي که آنها براي لبنان که کشور کوچکي است به اين مقدار هزينه مي‌کنند، معلوم است براي ايران که اکنون در خاورميانه قدرت محسوب مي‌شود، هزينه بالاتري اختصاص مي‌دهند.وي با بيان اينکه يک ميليارد دلاري که آيت ا... جنتي عنوان کرده است، تنها يک رقم اعلام شده است، افزود: رقم‌هاي بسيار زيادي براي ايجاد فتنه در کشور ما به کار گرفته شد، به عنوان مثال شبکه العربيه عربستان شبانه روز عليه دولت ما در زمان انتخابات تبليغات مي‌کرد. همچنين تمام رسانه‌هاي غربي در آن زمان در خدمت جريان فتنه بودند، پس مي‌توان گفت اين رقم اعلام شده، مبلغ کوچکي از اصل مبلغي است که براي اين کار اختصاص داده شده بود، است.وي خاطرنشان کرد: البته غربي‌ها توسط ملت سيلي محکمي خوردند و اين تحريم‌ها و تهديدها امروز نشانه آن ضربه‌اي است که از ملت ما دريافت کرده‌اند.گفتني است، سفر اواخر ارديبهشت سال گذشته (يک ماه قبل از انتخابات) يکي از سران فتنه به عربستان و ملاقات وي با ملک عبدالله به بهانه شرکت در نشست مجمع شوراي تعامل و تفاهم جهاني در حالي انجام شد که چهره سياسي مذکور را شماري از اصلاح طلبان و از جمله برخي اعضاي بنياد باران همراهي مي کردند. اين نشست به مدت 3 روز به طول انجاميد. "
حال پرسش این است آیا قوه قضاییه از این مساله خبر دارد و آن را تایید می کند ؟ اگر چنین مساله ای صحت داشته باشد چرا تا کنون برخوردی قانونی با این سران اصلاح طلب (که اکنون به سران فتنه موسوم شده اند) نشده است؟ و اگر این سخنان و ادعاها  صحت نداشته باشد چرا با ادعا کنندگان برخورد قانونی نمی شود؟...
واکنش موسوی درباره سخنان احمد جنتی
حمید رسایی درباره سخنان جنتی چه می گوید؟
خاتمی در این باره چه موضعی گرفت؟

۵ نظر:

مهدي نادري نژاد گفت...

با سلام
جناب رفعتي
خداوند متعال سنتي دارد بنام استمهال كه بمعناي مهلت دادن براي برگشتن وتوبه كردن است. به گفته هاي مسئولان جمهوري اسلامي و رهبري نظام مبنا از ديدگاه ايشان دفع حداقلي و جذب حداقلي شايد آقايان از اين سنت الهي براي اين آقايان استتفاده مي كنند.
الله اعلم.

بهرامی گفت...

با سلام . اینها یک مشت کوتوله سیاسی هستند که از عقده حقارت رنج می برند . سوال اینجاست که پس چرا سران فتنه را دستگیر نمی کنید ؟ از چه می ترسید؟ تازگی ها هم که درخواست گفتگو و کنار آمدن با سران فتنه را دارند!

مهدوی گفت...

سلام
جالب بود.از صحبت آقای نادرنژاد خندم گرفت.در ضمن از بابت آدرس ایمیل ها هم ممنونم
پایدار باشید و ماندگار

دوما گفت...

جالب است که وقتی دلیلی نمی توانند بیاورند موضوع را هی به این و آن پاس می دهند و سرانجام هم با دلایلی مانند تبلیغات تلویزیونی و از این قیبل صحبت های من درآوردی قال قضیه را می کنند!
جنتی که سهل است، امام زمان را هم بیاورید باز هم دلیلی برای اثبات قضیه وجود ندارد.
کروبی و موسوی هم از همان اول جواب جنتی را دادند: به خاطر کهولت سن چیزی از دهانش پرید، همین!

سينا برادران گفت...

با درود فراوان
به اقتضاي پايان نامه مجبور به مطالعه كتب اقتصادي شدم و دانش ناقصم را در اين حوزه بهبود بخشيدم.
يك ميليارد دلار به معادل ارز وطني خودمان مي شود بيش از يك هزار ميليارد تومان و معادل يك درصد از نقدينگي كل كشور. خوب اگر واقعا اين گونه باشد كه آقايان مدعي هستند دنبال كردن چگونگي ورود اين همه ارز به كشور از سوي نهادهاي اقتصادي كاري ندارد. در حالي كه عليرغم تورم در كشور با بحران نقدينگي روبرو هستيم اين مقدار پول مي تواند تاثير بالايي در اقتصاد بگذارد. اين هم از آن حرفها است كه حتي وارد سوراخ گوش هم نمي شود. به قول ما عوام دهاتي: به گنجشك گفتند چنار تو ...نت گفت يك چيز بگو كه بگنجد

جستجو