۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

یک پرسش از آقای احمدی‌نژاد

شب گذشته آقای احمدی‌نژاد با رسانه ملی جمهوری اسلامی گفتگویی داشت که در آن به تشریح جزییات قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت. ایشان نکاتی را در این گفتگو مورد اشاره قرار دادند که به اعتقاد من باید مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار گیرد و این که بیان این نکات تا چه حد واقعی و کارشناسانه بوده است.بگذارید ابتدا به نکات مورد نظر ایشان اشاره نمایم و سپس پرسش هایم را طرح کنم.
دكتراحمدی‌نژاد شب گذشته در گفتگو با شبكه اول سیمای جمهوری اسلامی گفت:هم اكنون دو ابرقدرت در دنیا وجود دارد: ایران و آمریكا، و تا سال 1404 هیچ كشوری از نظر پیشرفت علمی و صنعتی با ایران قابل مقایسه نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار آینده دكتز احمدی نژاد كه شنبه شب با شبكه اول سیما و مجری برنامه خانواده گفتگو می كرد، با اشاره به روند پیشرفت كشور گفت: من یك مهندسم و محاسبه می‌كنم. این روندی كه ماداریم و منحنی رشدی كه رسم می‌كنم، تا سال 1404 شانزده هفده سال یا پانزده سال دیگر ایران با هیچ جای دیگر دنیا قابل مقایسه نخواهد بود.رییس دولت در ادامه اظهارات خود كه با تاییدات مداوم مجری و تكان دادن های سر او و گاه لبخندهای عمیق او همراه بود، تصریح كرد:شما ببینید الان در اروپا وآمریكا هیچ امید و اعتماد به نفسی وجود ندارد. اما در كشور ما موج می زند. ما به جوانها می گوییم این قطعه پیشرفته را تحریمیم و نمی توانیم وارد كنیم. آنها می گویند ما سازیم و می سازند، در ایران یك كودك 5ساله هم نگاه جهانی دارد.دكتر احمدی نژاد ادامه داد:در موضوع یارانه ها هم ما 81 هزار تومان دادیم علی الحساب برای دوماه كه مردم بتوانند مدیریت كنند. تاریخ افزایش قیمت را هم نمی گوییم كه كسی نتواند سوءاستفاده كند.وی افزود:همه در این طرح همراهی كنند حتی كسی كه از من خوشش نمی آید من به او احترام می گذارم بخاطر كشور در این طرح همراهی كند.
دكتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره تاثیر طرح یارانه ها بر حمل ونقل گفت: یك كامیون 20 تنی فرض كنید متوسط یك سر و نیم بار می آورد و 750 لیتر برای 20 تن از مشهد تا تهران سوخت مصرف می كند. اگر ما 100تومان گازوئیل را گران كنیم، 75 هزارتومان به كرایه اش اضافه می شود و بار او از سنگ آهن تا میوه و طلاست. متوسط كیلویی 3 تا 4 تومان به قیمت جنس اضافه می شود كه یك درصد آن هم نیست.
دكتر احمدی نژاد درباره تاثیر سفرخود به لبنان گفت: این سفر شتاب نزدیكی ملتهای منطقه را چندین برابر كرد و روسای كشورها بعضی پیغام دادند. بعضی حضوری و بعضی تلفنی این مطلب را گفتند و نظر مقام معظم رهبری درست است كه این سفر فصل جدیدی در منطقه بود. البته نه بخاطر اینكه من در این سفر بودم بلكه بخاطر اتفاقاتی كه انجا افتاد.(+)

و حال پرسش بنده: 1-جناب آقای احمدی نژاد این که فرموده اید ایران و آمریکا دو ابرقدرت جهان هستند بر اساس چه معیار و منطقی بوده است؟ ما در چه زمینه ای هم تراز دولت آمریکا هستیم؟
تولیدات ناخالص ملی  ما تا چه حد با دولت آمریکا قابل مقایسه است؟
- تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۹: (برای دریافت آگاهی بیشتر اینجا را ببینید)
ایران: ۸۵۰ میلیارد دلار
آمریکا: ۱۴۲۵۰ میلیارد دلار
صادرات و واردات ما و دولت امریکا تا چه حد قابل قیاس است؟ برای روشن تر شدن این موضوع این چند خبر را پیگیری نمایید.
-دفتر آمار آمریکا در گزارش جدید خود از افزایش سه میلیون و 500 هزار دلاری صادرات آمریکا به ایران در ماه جولای سال جاری میلادی خبر داد.به گزارش ایسنا، دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین به‌روز‌رسانی وب‌سایت خود اعلام کرد که طی ما جولای سال جاری میلادی تجارت دوجانبه ایران و آمریکا معادل 17 میلیون و 500 هزار دلار بوده است که از این میزان 13 میلیون دلار صادرات آمریکا به ایران و چهار میلیون و 500 هزار دلار صادرات ایران به آمریکا بوده است و این تجارت مازاد تجاری هشت میلیون و 500 هزار دلاری به نفع آمریکا را برجای می‌گذارد.
این در حالی است که در ماه پیش از آن یعنی در ماه ژوئن 2010 صادرات آمریکا به ایران معادل 9 میلیون و 500 هزار دلار و واردات از ایران معادل پنج میلیون و 400 هزار دلار بود.این گزارش نشان می‌دهد که طی هفت ماهه اول 2010 مجموع تجارت ایران و آمریکا به 155 میلیون و 300 هزار دلار رسیده است که از این میزان 115 میلیون و 800 هزار دلار صادرات آمریکا و 39 میلیون و 500 هزار دلار صادرات ایران بوده است...(+)
- در گزارش  آمار سازمان تجارت جهاني  نشان مي‌دهد که در سال 2007 ميلادي، آلمان با صدور 1327 ميليارد دلار کالا، همچنان در راس صادر کنندگان جهان بوده است. در عوض، چين براي نخستين بار به دومين قدرت صادراتي جهان بدل شده و آمريکا را تا رديف سوم عقب رانده است! ژاپن، فرانسه، هلند، ايتاليا، انگلستان، بلژيک و کانادا در رده‌هاي چهارم تا دهم صادر کنندگان کالا قرار دارند.
اما از لحاظ واردات کالا، آمريکا با 2017 ميليارد دلار در صدر جدول قرار دارد. در سال گذشته ميلادي واردات آمريکا 854 ميليارد دلار بيش از صادرات بوده است. به بيان ديگر کسري موازنه بازرگاني آمريکا همچنان در سطحي نجومي است، هر چند نسبت به کسري سال 2006 کمي تنزل يافته است.
اين آمار نشان مي دهد آمريکا با استفاده از کاهش ارزش دلار، توانسته است راه را بر افزايش بيشتر کسري بازرگاني خارجي خود ببندد.
- بر پايه گزارش روز پنجشنبه سازمان تجارت جهاني، ايران در سال 2007 ميلادي با صدور 83 ميليارد دلار کالاي نفتي و غير نفتي، 8/0 در صد صادرات جهان را تامين کرده است که همين جايگاه ناچيز هم به برکت افزايش نجومي بهاي نفت به دست آمده است.در همان جدول، وزنه‌ي عربستان سعودي در بازرگاني بين المللي 3/2 برابر و وزنه‌ي امارات متحده عربي 8/1 برابر ايران است.اين گزارش نشان مي‌دهد که صادرات نفتي و غير نفتي ايران کمتر از نصف صادرات مالزي است. ترکيه نيز، بدون قطره‌اي نفت (!)، 24 ميليارد دلار بيش از کل صادرات نفتي و غير نفتي ايران، به دنيا کالا مي فروشد.(+)
نرخ بیکاری ایران و امریکا چقدر است؟
- بلومبرگ طی گزارشی در این زمینه اعلام كرد نرخ بیكاری آمریكا از ۹.۶ درصد در ماه اوت به ۹.۷ درصد در ماه سپتامبر افزایش پیدا كرده است و این موضوع باعث شده است برخی كارشناسان را به این اعتقاد برساند روند احیای اقتصادی نمی تواند این مشكل را حل كند.(+)
- مركز آمار ايران مي گويد كه نرخ بيكارى كشور از ۱۰.۴ در صد در سال ۱۳۸۷ رسيده است به ۱۱.۹درصد در سال ۱۳۸۸ و در بهار سال جارى هم رسيده است به ۱۴.۶ درصد.نكته مهمى كه حتما بايد بر آن تاكيد كرد اين است كه مركز آمار در ارزيابى هاى خودش هر كس را كه در هفته قبل از آمار گيرى تنها يك ساعت كار كرده باشد، شاغل به حساب مي آورد. همين طور در محاسبات مركز آمار، كسانى مثل سربازان، دانشجويان و دانش آموزان، و زنان خانه دار شاغل ارزيابى مي شوند. ولى حتى همين آمار رسمى و به خصوص تحول آن طى سه سال گذشته، يعنى افزايش آن از بالاى ده در صد به مرز پانزده درصد، از اوج گيرى شديد تنش ها در بازار كار ايران خبر مي دهد.(+)
میزان درامد مردم ایران را با دو کشور (کره جنوبی و ترکیه ) دیگری ببینید که به ادعای آقای احمدی نژاد بسیار پایین‌تر از کشور ما هستند!
و...
حال دریابید ما با وضعیت بحران کنونی  اقتصادی که به گفته برخی کارشناسان به مرحله فروپاشی نزدیک شده چگونه می توانیم در سال 1404 با این نوع سیستم مدیریت اقتصادی تنها ابرقدرت جهان شویم؟!...

۲ نظر:

سينا برادران گفت...

با درود فراوان
شما هم مثل من مي دانيد توهم يعني چه. لازم نيست حتما قرص اكس بزنيد تا متوهم شويد. در روسيه هم وقتي خبر فروپاشي اعلام شد كسي باور نمي كرد.

Unknown گفت...

سلام، یارانه‌ها که یاری نمیکنند، بنزین و گاز قیمتش سر به آسمان گذاشته، خارجیها هم که تحریممون کردند، با دنیا در افتادیم بخاطر نیروی هسته‌ای، نون هم که چند برابر شده، مردممون هم که هر روز دارند بخاطر بنزین قلابی سرطان شش میگیرند ، دنیا هم با ما در افتاده ، هر وقت هم که حرف می‌زنیم میگویند این همه بدبختیها در راه و برای اسلام است. اسلامی هم که رشد میکنه هر روز، سنّی است نه مال ما شیعه ها.‌ای امام کجایی که روز قضاوت نزدیک است. خودت رحم کن بر ما.

جستجو