۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

حیاط خلوت خبرها(15)

(1) برنامه جنجالی نود و چهره معروف فردوسی‌پور همیشه مورد تحلیل رسانه های ورزشی می‌باشد.شاید  بحث های چند هفته پیش در این برنامه را بتوان از حاشیه‌ساز ترین برنامه ها در  یکسال اخیر دانست. جهان ورزش در این رابطه توضیح بیشتری می دهد:

چه کسی به نماینده اراک علیه عادل مشورت می داد؟
هر چند سردار محمود احمدی بیغش تا همین یک ماه پیش فقط در شهرستان مازند و مخصوصا روستای بازنه شناخته می شد اما امروز به لطف درگیری اش با عادل فردوسی پور در نزدیک به 965 لینک درفضای وب مورد اشاره قرار گرفته است .
او که در انتخابات دوره قبل مجلس با حمایت هایی که از سوی دولت می شد با ۱۸هزار و ۳۸۴ رای موفق شد نماینده مردم شازند شود عملا در پرونده خود هیچ نشانی از اطلاعات ورزشی و فوتبالی ندارد. پست فعلی احمدی بیغش در مجلس - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی – هم نشان می دهد که نامبرده در فضایی بسیار دورتر از ورزش قرار دارد.با این همه بحث ها و جدل های او با عادل فردوسی پور هیچ نشانی از کمبود اطلاعات ورزشی احمدی بیغش در مورد برنامه نود نداشت و حمله های او به مجری برنامه نود اتفاقا ثابت می کرد که این نماینده اراک اطلاعات منفی زیادی در مورد عادل فردوسی پور دارد.البته حتما این سوال در ذهن بیینندگان نود ایجاد نشد که چطور ممکن است این نماینده دور از فوتبال تلاش خوبی برای تحت فشار گذاشتن برنامه نود دارد اما اطلاعات به دست آمده نشان می دهد محمود احمدی بیغش مشاور بسیار خوبی در فدراسیون فوتبال داشته است .از قرار معلوم مهدی محمد نبی که دبیرکل فدراسیون فوتبال است مشاوره های دسته اولی به سردار بیغش داده تا بتواند در جدال با فردوسی پور موفق باشد.حتی بعد از پایان برنامه هم که بیغش نتوانسته موفق باشد نبی تماس هایی را با مسوولان صدا وسیما گرفته تا از روابطش برای محدود کردن برنامه فردوسی پور کمک بگیرد.البته تنها تفسیری که برای این کمک به بیغش وجود دارد روابط نه چندان خوب فردوسی پور و نبی در یکی از برنامه های نود است.فردوسی پور در آن برنامه مذکور ایرادهای بسیار زیادی به کمپ اتریش گرفت و فدراسیون را زیر سوال برد و حالا مشخص شده که نبی در برگزاری آن اردو و بسیاری از اردوهای تیم ملی نقش داشته و باید پاسخگو می بوده است. به هر حال شاید به همین دلیل بوده که نماینده شازند موفق شده جنجالی درست کند.اما نکته مهم اینجاست که سردار محمود احمدی بیغش علاقه زیادی به دردسر درست کردن دارد. او 2ماه پیش در جریان یک پروژه عمرانی در روستای مازنه( از روستاهای شازند ) دردسر درست کرده بود. ظاهرا مردم این روستا بعد از رفتار ناهماهنگ این نماینده مجلس شعارهای تندی هم علیه او داده اند.
(2) هدفمندی یارانه‌ها چه خوب و چه بد به اجرا درآمد چون مرغ آقایان یک پا داشت! چند کاریکاتور درباره هدفمندی یارانه‌ها ببینید (برای دیدن بقیه کاریکاتورها اینجا را بنگرید.)


(3) غارتگری‌های استعمارگران نوین در عراق می تواند سوژه جالب و افشاگرانه‌ای برای روزنامه نگاران مستقل محسوب شود. یکی از تازه‌ترین  افشاگری ها این خبر است:"به گزارش فارس به نقل از روزنامه "البينة الجديدة "، ديوان محاسبات عراق اعلام كرد كه وزارت دفاع آمريكا "پنتاگون " تاكنون هيچ توضيحي درباره صرف مبالغي كه پس از حمله به عراق در سال 2003 از طرف عراقي دريافت كرده‌است، نداده است.يك مقام مسئول در دفتر اطلاع‌رساني ديوان محاسبات عراق در اين‌ باره گفت: "عبدالباسط تركي سعيد " رئيس اين ديوان نامه‌اي از معاون وزير دفاع عراق درباره اموال عراقي دريافت شده از سوي طرف‌هاي آمريكايي پس از اشغال عراق دريافت كرده است كه در آن از طرف عراقي دو بار از اعزام نماينده ويژه خود براي حضور در نشست شوراي بين‌المللي حسابرسي و رايزني عذرخواهي كرده است. اين نشست به درخواست طرف عراقي برگزار شده بود.بر اساس اين گزارش، در نامه مذكور هيچ اشاره‌اي به نحوه استفاده از اين مبالغ كه نزديك به 9.1 ميليارد دلار است، نشده است و پنتاگون هيچ توضيحي در اين‌ باره ارائه نكرده است. اين در حالي است كه ديوان محاسبات عراق بيش از 5 سال است كه در حال پيگيري اين موضوع است.به اعتقاد كارشناسان بعيد بنظر مي‌رسد كه اين حسابرسي‌ها به احياي ثروت‌هاي بر باد رفته مردم عراق منجر شود. در دوران حاكميت ژنرال "جي گارنر " و همچنين "پل برمر " اين مبلغ 9 ميليارد دلاري از ثروت‌هاي ملي و نفتي عراق غارت شد و سرنوشت آن تاكنون مشخص نشده است."دفتر حسابرسي ويژه " تحت نظارت دولت فدرال آمريكا چند ماه پيش نتايج حيرت انگيزي را در چارچوب بررسي هزينه‌هاي ادعائي پنتاگون در عراق گزارش كرد و از گم شدن 7/8 ميليارد دلار از هزينه‌هاي مربوط به توسعه و بازسازي عراق خبر داد.اين گزارش تصريح مي‌كند كه 96 درصد از بودجه 9 ميليارد دلاري صندوق بازسازي عراق كه در اختيار پنتاگون بوده، كوچكترين اثري در دفاتر مالي و هزينه‌هاي پنتاگون ندارد و در واقع حيف و ميل شده است.دفتر حسابرسي فدرال توضيح مي‌دهد كه پنتاگون قادر نيست درباره نحوه هزينه كردن اين مقدار نجومي كوچكترين توضيحي بدهد، اسناد مالي را ارائه كند يا روند هزينه‌ها را رديابي كند. مطابق معمول، پنتاگون ادعا مي‌كند كه اين پول گم نشده و براي يافتن و ارائه اسناد مرتبط به زمان احتياج دارد. اما بنظر مي‌رسد كه با اين توضيحات ناقص فقط مايل است از شدت حساسيت مسئله بكاهد و موضوع را مشمول مرور زمان كند.اموال مربوط به صندوق بازسازي و توسعه عراق از محل دارائي‌هاي بلوك شده عراق و از دلارهايي تامين مي‌شود كه در چارچوب برنامه "نفت در برابر غذا " در دوره صدام توسط پنتاگون به طور يك جا بلعيده شده است. "
(4) اسفندیار رحیم مشایی از جنجالی‌ترین چهره‌های دولت است که در ماه‌های اخیر جنجال‌های فراوانی به‌ پا کرده است.یکی از آخرین جنجال ها ، خبری است که در دیدارگاه فرارو بازتاب داده شده است:
سايت دانشگاه بين‌المللي چابهار براي در دسترس نبودن مشخصات اسفنديار رحيم‌مشايي از ديد عموم، اسامي دانشجويان اين دانشگاه را رمزگذاري كرد.برخي سايت‌هاي خبري عصر ديروز با ارائه تصاويري از ثبت نام و مشخصات دانشجويي اسفنديار رحيم‌مشايي رئيس دفتر رئيس‌جمهور اعلام كردند كه وي در دانشگاه بين‌المللي چابهار در مقطع كارشناسي ارشد رشته مديريت اجرايي (MBA) در حال تحصيل است و به زودي مدرك فارغ‌التحصيلي خود را از اين دانشگاه اخذ خواهد كرد. اين در حالي است كه وي تا كنون حتي در يكي از كلاس‌هاي اين دانشگاه نيز حضور نيافته و در امتحانات نيز شركت نكرده است.از اين روي خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس با شادنوش رئيس دانشگاه بين‌المللي منطقه آزاد چابهار تماس برقرار كرد تا صحت و سقم اين خبر را از نظر وي جويا شود كه شادنوش در پاسخ، اين خبر را "كذب محض " خواند و گفت كه اسفنديار رحيم‌مشايي به هيچ وجه در دانشگاه بين‌المللي چابهار تحصيل نمي‌كند.با وجود تكذيب شديد شادنوش، گشتي در سايت اين دانشگاه نشان مي‌دهد كه فردي دقيقاً به نام "اسفنديار رحيم‌مشايي " با شماره دانشجويي 87122560 و با كد شناسايي 697 به عنوان دانشجوي ورودي سال 87 در دوره كارشناسي ارشد مديريت اجرايي (MBA) در حال تحصيل در اين دانشگاه است.همچنين در پي رسانه‌اي شدن موضوع تحصيل مشايي در اين دانشگاه، بخش اسامي دانشجويان اين دانشگاه كه بدون هيچگونه كلمه عبوري در سايت دانشگاه در دسترس بود، صبح امروز رمزگذاري شد تا اسامي دانشجويان و احتمالاً يك دانشجوي "خاص " قابل دسترس عموم نباشد.
مشايي رئيس شوراي هماهنگي مناطق آزاد است.
دانشگاه بين‌المللي چابهار دانشگاهي غيرانتفاعي و غيردولتي است كه در سال 1381 هجري شمسي (2002 ميلادي) با مجوز وزارت علوم، تحقيقات و فناوري آغاز به كار كرده است.


۲ نظر:

دوما گفت...

و باز هم چه میکنه این فردوسی پور !
احسنت به جیگرش...

کاریکاتورهای بسیار جالبی بودند مخصوصا اولیش...

تو این کسادی بازار تازه عراق به فکر پولش افتاده؟ زکی!

باباجان از جون این اسفندیار رحیم مشایی چی میخواین شما هااااا؟؟؟؟؟

ندا گفت...

سلام
از این نماینده اراکی بیشتر می گفتی که چی گفته و چی شده؟

کاریکاتورهات هم عالی بود. از این ایمیل ها واسه من هم بفرست خوب

خوب چه اشکال داره رحیم مشایی هم بره mba بخوونه؟ البته با این تفسیر نمی خونه . مدرکش پست میشه در خونه شون

جستجو