۱۳۸۹ مرداد ۱۳, چهارشنبه

روي ديگر اين سكه!

همایش ایرانیان خارج از کشور با تمام تبليغات و جار و جنجال ها برگزار گرديد وليكن دو نكته جالب در اين رابطه آن چنان كه بايد و شايد مورد توجه قرار نگرفت:اول تصويري كه عصر ايران منتشر كرد و دوم سخنان عضو كميسيون فرهنگي مجلس ( سيدجلال يحيي‌زاده) درباره اين همايش.

نكته اول:عصر ايران تصويري جالب از همايش ايرانيان خارج كشور منتشر كرد كه اگر كسي از مكان برگزاري اين همايش آگاهي نداشت با ديدن اين تصوير مي پنداشت برنامه در خارج از كشور برگزار گرديده است!
نكته دوم: سخنان يكي از نمايندگان اصول گراي مجلس است كه با خواندن آن درمي يابيد منظورم چه بوده است:
فرارو- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور را کاری صرفا تبلیغاتی و آن را "حنایی بی‌رنگ" دانست و نسبت به برگزاری آن معترض شد.
سيدجلال يحيي‌زاده عضو فراكسيون اصولگرايان، در واكنش به سخنان مشايي كه در گفت‌وگوي ويژه خبري که فرار مغزها را نوعي فرصت و سرمايه‌گذاري براي آينده و كشور دانسته بود، گفت: «فرار مغزها با هر تعبيري كه قبول داشته باشيم، يك واقعيت است.»
به گزارش ایلنا، عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه خيلي از كساني هم كه از ايران مهاجرت كردند، استعدادشان شكوفا نشد، اضافه کرد مثلا اين ايراني‌هايي كه در لس‌آنجلس زندگي مي‌كنند، كه همه‌شان مغز فراري نيستند.
نماينده مردم تفت و ميبد با انتاقاد از همایش ایرانیان خارج از کشور گفت که خوب است به جاي اينكه ما چند هزار ايراني را يكجا جمع كنيم و كار تبليغي انجام بدهيم، واقعيت‌ها را بپذيريم و همايشي برگزار كنيم كه از نخبگان واقعي در آن دعوت شود و ببينيم چگونه مي‌توانيم آنها را با وجود خطوط قرمزي كه داريم جذب کشور كنيم. يحيي‌زاده با تبلیغاتی دانستن این همایش از این مسئله اظهار تاسف کرد. وی تصریح کرد: «ضمن اینکه ایرانی‌هایی که به کشور باز می‌گردند بهتر است با مردمی شاداب مواجه شوند که از زندگی در این كشور احساس افتخار می‌کنند. وگرنه اگر بیایند و با مردمی دلسرد که مشکلات فراوانی دارند مواجه شوند، این حنا رنگی نخواهد داشت.» همایش ایرانیان خارج از کشور که در چند روز اخیر در تهران برگزار شده است مورد انتقاد بسیاری از چهره‌های شاخص اصولگرا قرار گرفته است. برخی از رسانه‌های اصولگرا مدعی هستند کسانی که این همایش دعوت شده‌‍‌اند، مخالف نظام‌اند و این همایش تبدیل به پایگاهی برای نفوذ ضدانقلاب تبدیل شده است.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

کفن پوشان کجا هستند؟؟؟

محمدحسین آسایش گفت...

سلام
اززمان دولت اقای هرفسنجانی دولت های بعد هرکدام تلاش بر جذب نخبگان خارج ازکشور نمودند ولی عملا توفیقی نداشتند

مهدي نادري نژاد گفت...

با سلام
كليد واژه ها:
مشايي ،مكتب ايران،ايرانيان خارج ايران،انتخابات دهم رياست جمهوري

آی سودا گفت...

چون ما خیلی مردمان شادابی هستیم که به ایرانمون افتخار می کنیم باید این احساس را به خارج از کشور هم منتقل کنیم که یک آن دچار توهم نشوند.

دوما گفت...

حیف که تصویرش بالا نمی آید.
باباجان مردیم از بس شعار شنیدیم از این اصولگراهای متدین!!!

جستجو